سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ورزشی

 

هرکس در هر شب جمعه، سوره واقعه را بخواند، خداوند او را دوست بدارد و محبوب همه مردمانش گرداند، و هرگز در دنیا گرفتار درویشی، فقر، درماندگی و هیچ آفتی از آفات دنیا نخواهد شد و از همراه ان امیرمؤمنان خواهد بود. این سوره، ویژه امیرمؤمنان است وکسی در آنْ شریکش نیست. [امام صادق علیه السلام]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?محمد رضا مشا یخ

دوشنبه 87/3/20  ساعت 12:44 عصر

ویژ گیها ی یک مربی موفق

ویژگی های یک مربی موفق

 

مربیان با ید از علوم ورزشی بهره خوبی دا شته با سند . همچنین در اهد اف برنا مه خود ا ولویت ها را به نحو صحیح تنظیم کنند . سه ویژگی مربیا ن موفق عبا رتند از : د انش ورزشی ، انگیزه برای مربی خوب بودن ، انتقا ل فکر .

 

د ا نش ورز شی

 

هیچ چیز نمی توا ند جا یگزین دا نش شما در زمینه تکنیک ها ، قوا نین و مقررات و را هبرد ها ی رشته ای ورزشی که مربی آن هستید شود . گا هی تصور می کنیم داشتن چنین دا نشی ، در آموزش ورزشکار ان مبتدی در مقا یسه با ورزشکا ران پیشرفته از اهمیت کمتری برخوردار است ، اما چنین فرضی نا درست است . در حقیقت در آموزش اصول اسا سی به

ورزشکا ران حرفه ای نیا زمند یم .

فقد ان دانش در آموزش مها رت ها ، خطر صد مه و نا امیدی  پس از شکست های پیا پی را به دنبا ل دارد . هر چه دانش شما در زمینه آموزش مها رت ها ی پا یه رشته ورزشی بیشتر با شد و هر چه بیشتر دربا ره ترتیب صحیح آموزش این مها رت ها بد انید ، شما و ورزشکا ران بیشتر لذ ت خوا هید برد .

 

افزون بر این ها توا نا یی شما در آموزش این مها رت ها شاءن و احترام زیا دی برای شما از جا نب نوجوا نان به همراه

خوا هد داشت ، زیرا آن ها برای این امر ارزش فرا وانی قا ئلند . چنین احترامی به شما ا عتبا ر می بخشد و شما می توانید با استفا ده از آن چیزها ی مهم د یگری همچون روحیه ورزشکا ری ، کنترل عوا طف ، احترام به د یگران  و احترام به خود را به آنا ن بیا موزید . یکی از رایج ترین راه های کسب دانش دربا ره تکنیک ها ، قوا نین و راهبرد ها این است که در گذ شته در رشته مورد نظر با زی کرده باشید . اما آگا هی تنها با زی کردن در گذ شته دا نشی را که نیا ز دارید به شما نمی دهد و با زی نکردن نیز به این معنی نیست که نمی توا نید این دانش را کسب کنید . در بیشتر جوامع منا بع ا طلا عا ت دربا ره رشته ورزشی شما وجود دارد . شما می توا نید با د یدن کا ر سا یر مربیا ن در مسا بقا ت لیگ و همچنین در سطوح آموزشگا ه ها و د انشگا ه ها چیزها یی بیا موزید . به خا طر د اشته با شید روش ها یی که برای بزرگسا لان منا سب است ، ممکن است برای ده سا له ها منا سب نبا شد.

 

انگیزه

شما اگر تما م مها رت ها و دانش ها را دارا با شید ، بدون وجود انگیزه برای استفا ده از آن ها ، یک مربی موفق نخوا هید بود . در حقیقت شما هنگا می که با نوجوا نی روبرو می شوید که توا نا یی تبد یل شد ن به یک ورزشکار بسیا ر خوب را دارد ، اما فا قد انگیزه است ، به خوبی به ا همیت انگیزه پی خوا هید برد .

گا هی مربیا ن ا نگیزه د ارند ، اما وقت ند ارند ، به سخن دیگر ، انگیزه ند ارند ، تا برای مربی خوب شد ن زما ن لا زم را صرف کند .

انتقا ل فکر

معنی این اصطلا ح چیست ؟ توا نا یی درک فوری افکا ر ، احسا سا ت و عواطف ورزشکا را نتا ن و نحوه انتقا ل ا فکا ر به آن ها . مربیا ن موفق صا حب قوه انتقا ل فکر هستند . آن ها می توا نند احسا س شا دما نی ، نا امیدی ، بی قراری و خشم را در ورزشکا ر درک کنند . مربیا نی که د ارای این توا نا یی هستند ، می توا نند به سخنا ن ورزشکار گوش د هند  و د رک خود را از آنچه می شنوند ، بیا ن کنند . مربیا نی که د ارای قوه انتقا ل فکرند ، بند رت کس را تحقیر ، و تنبیه کرده به شخصیت ورزشکا ر خد شه وارد می کنند . زیرا آن ها می دانند در از دست د ادن شخصیت چه ا حسا سی به         ا نسا ن دست می دهد مربیا نی که د ارای قوه ا نتقا ل فکرند آ ما دگی بیشتری برای حفظ ا حترا م ورزشکا ر د ارند و به نوبه خود ، از جا نب ورزشکا ر بیشتر مورد ا حتر ام قرا ر می گیر ند ، برای موفقیت در کا ر مر بیگری شما به انتقا ل فکر نیاز  د ارید .    


نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژ گیها ی یک مربی موفق
عشق
اشتغال با تربیت نیروی کار
گرم کردن
آما دگی جسمانی برای فعا لیت های ورزشی
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

34090

بازدید امروز

1

بازدید دیروز

2


 RSS 


 درباره خودم

ورزشی
محمد رضا مشا یخ
اینجا نب کا رشنا س ارشد رشته تربیت بد نی هستم ودر آموزش و پرورش و دا نشگا ه مشغول تدریس می با شم ورشته تخصص ام فوتبا ل می با شد .

 لوگوی وبلاگ

ورزشی

 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

ورزشی

لوگوی دوستان



اشتراک